En annan taxifärd


Moppetaxin kom med en mycket glad chaffis. Tänk på att komma överens om priset INNAN du sätter dig på moppen. Betala inte mer än vad en taxiresa skulle kostat.





När det regnar i Shanghai går alla lediga taxibilar upp i rök. När det inte regnar är det bara att gå fram till vägkanten och vifta lite med armen så kommer det en färg glad taxi bums. Men när det regnar är det mission impossible, även om man skoninglöst armbågar sig fram. Häromdagen var en sådan dag och jag hade som vanligt bråttom. För första gången testade jag en ny lösning, jag hoppade på en moppetaxi. Tursamt nog för mig hade det precis slutat regna så jag kunde åka bakpå utan att bli blöt. Att åka moppetaxi är inget för den oroliga, en moppefärd är tusen gånger vildare än en taxifärd. Jag njöt av att swicha förbi alla bilköer och känna vinden vina i håret. Snabbt gick det och jag kom fram i tid.

 

 

Vad det var jag hade så bråttom till? Hämtmat, skumpa och sex and the city med brudarna!

 









Kärlek

Sara




Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Det har du helt rätt i!



Åh, finns så många ställen jag vill resa till. Peking har jag varit i. Det är en stad jag älskar. Shanghai och Peking, är det stor skillnad om du fick säga? :)

2010-08-19 @ 22:18:43
URL: http://gaymasen.se
Postat av: sara ♥

Ja, det e ganksa stor skillnad på Beijing och Shanghai. Shanghai är mer västerländsk, mer neonljus och fler skyskrapor. Jag gillar Shanghai mer än Beijing men smaken är ju som baken :-)

2010-08-20 @ 03:31:19
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Gustav

Sara, jag håller med dig, jag gillar också bakar.

2010-08-20 @ 10:21:24

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0