Vardagskväll



Vardagskvällar efter klockan nio hittar du mig med allra största säkerhet så här. I soffan, iklädd myskläder med datorn i knät. Så även denna vardagskväll :-)

 

 

 

Jag är fortfarande sjuk men har ändå jobbat hela dagen, pliktrogenhet tror jag att det kallas (eller idioti, beror på vem man frågar). Jag hade en viktigt intervju idag som jag absolut inte vill skjuta framåt. Jag behövder anställa en person NU så det var bara att trycka i mig några alvedon och kleta på lite extra conceler. Att sitta febersvettig på kontoret är ingenting jag rekommenderar dock. Träning kan jag bara glömma, det blir inga 3 mil denna vecka. I ärlighetens namn är det farligt lockande att trycka några alvedon och kämpa mig igenom mina kilometer. När jag verkligen bestämt mig för någonting ska det mycket till för att jag inte ska genomföra mina planer. Men jag ska inte, lovar! Micke har hotat mig både en och tre gånger så jag törs helt enkelt inte :-).

 

 

Att vara sjuk i Kina är annars bättre än att vara sjuk i Sverige. Vi har ingen karensdag och får inget löneavdrag förrän efter årets 13e sjukdag, då får man 80 % av lönen. Lönen droppar ytterligare efter 1 månads sjukdom men här har jag inte riktigt koll på siffrorna. Om man är sjuk mer än en dag måste man visa upp ett stämplat läkarintyg. Mindre bra då det kostar mig minst 600 kr att gå till doktorn. Bäst både i här och i Sverige är att hålla sig frisk!

 

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer
Postat av: frida

ha en fin valborg!!!!

hoppas du är frisk igen och att helgen blir fantastisk!!!! det regnar här idag så jag hoppas på bättre väder när jag kommer närmare österlen.

kram kram

2010-04-30 @ 14:55:16
Postat av: Charlotte

Krya på dig :)

2010-04-30 @ 17:51:56
Postat av: sara

Tack sötisar!

2010-05-03 @ 05:23:51
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0