Ugihur restaurant


Stämningen är på TOPP på Ugihur! Besökarna dansar och shakar som bara den tillsammans med personalen. Svårt att sitta still!



Daniel och Johan i sina essen!




Vi käkade massa god mat (med fingrarna) mellan danserna. Några öl rann oxå ner!



En av de glada servitörerna skivar upp a pice of lamb, jammi! Partystämningen var verkligen på topp i lördagskväll på Ugihur Restaurant, Yishan Lu 280 nära Nandan Lu.

 

 



I lördags var vi på en helt fantastisk restaurang, Ugihur!

 

Ugihur är en kinesisk restaurang som bjuder på influenser från nordvästra Kina. Denna del av Kina är under starka influenser från arabvärlden. Många är musilimer och det arabiska går att finna i både mat och stil. Detta har ugihur anammat med bravör!

 

 

Så fort jag satte min fot inne på Ugihur rycktes jag med i den fantastiska stämning som råder på denna arabinspirerade restaurang. Smilbanden åkte direkt upp till öronen och hela min kropp började shaka till den arabiska musiken. Runt i lokalen springer glada servitriser som spexar, tjoar och sjunger. Det tog inte lång till innan hela vårt gäng shakade på scenen och gjorde tåget runt hela lokalen med personalen i spetsen. Det var helt GALET kul!

 

 

Även maten var toppen, bäst var "pice of lamb" och grillad aborgin. Till det drack vi "black bear". Tur var att vi fick plasthanskar att äta med, det behövdes då många av rätterna helst ska ätas med fingrarna. Då vi ätit så vi storknat, druckit för många öl och dansat oss genomsvettiga stod vi kvar med notan, 70 kr/person. Jag kan inte säga annat än att jag hittat världens bästa partyplace och att jag kommer att komma åter snart!

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej och tack! :)

Kul att du hittade till min blogg! Kul att läsa på din blogg också, du som varit här lite längre!



Vi planerar att stanna 2-3 år. Jag ska jobba på ikea är det tänkt :) Jobbade där innan jag flyttade från sverige också, så hoppas på att det blir bra här också!



Vad jobbar du med här?

2010-04-13 @ 05:30:11
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Hanna

Läste vidare lite på din blogg och såg att du också arbetar på ikea! KUL! :)



2010-04-13 @ 05:42:01
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Katja

Kul att se Sara på bilderna också! :o) Funderar på hur det går för henne med maten?? :o) Hälsa så gott från mig!

Kram!

2010-04-13 @ 11:01:43
Postat av: sara ♥

Hanna. Va kul, då kanske vi ses :-) Var på ikea ska du jobba?



Katja, det går över förväntan med Sara och maten :-) I går åt hon gröna bönor! Hihi! Hon hälsar tillbaka!



KRAM

2010-04-14 @ 03:28:58
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Godmorgon! :)

Hur är det denna morgon? :)

2010-04-14 @ 04:50:24
URL: http://tobbees.com

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0