5e position

Som jag har skrivit innan så är vikt en stor issue bland mina kollegor. Det jämnför, bantar och testar den ena mirakelkuren efter den andra. Ledande i bantningsgänget är Tiffany. En liten kines på max 45 kilo. Hon har inte ätit lunch de senaste veckorna eftersom hon ska ta bikinifoto. Jag har föreslagit att hon borde äta lunch och sedan träna istället med det förslaget dissades totalt. Man går tydligen inte ner i vikt av träning... Hennes senaste påfund är att stå och jobba. Det låter i och för sig vettigt, ja till och med sunt. Problemet är bara att vi inte kan höja eller sänka våra skrivbord. Minst halva dagen står Tiffany, framåtböjd över datorn, gärna med fötterna i 5e position (balett). Det där med fötterna har jag inte riktigt fått kläm på men det ska tydligen hjälpa. Jag undrar i tysthet hur länge hennes stackars rygg kommer att klara den framåtlutande neanderpositionen?

Kärlek
Sara
(som jobbar med fötterna platt på golvet)


Kommentarer
Postat av: Ida

Vadå bikinifoto och vad skall hon med det till? Burkar kinesiskorna ta bikinifoton lite då och då? Låter intressant berätta mer!

2009-09-25 @ 08:57:28
Postat av: sara

snygging! lovar att berätta mer om kineser och fotografering! väntar till jag får tag på fotona tiffany tog :-)



snart ses vi!!!!



KRAM

2009-09-26 @ 03:54:51
URL: http://www.lifeinshanghai.blogg.com

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0