lägerskola

Sista dagen på kick-offen. Hade en riktigt trevlig kväll igår, skrattade så jag grät flera gånger. Dock så måste jag säga att en företagsfest al la IKEA Shanghai är mycket olik en företagsfest al la Anoto, Lund.

Middagen var över på en timme. Kineserna har inte samma syn på måltiden som vi har. Vi tycker om att sitta länge vid bordet, äta många rätter och smutta på vinet. Här var det buffe och gam bei med öl eller läsk. Gam bei är det kinesiska sättet att skåla på. Ordet översätts till "botten upp" och det är precis vad det innebär, man ska svepa glaset. Läsken är mycket mer poppis än ölen och det var bara jag och de två andra västerlänningarna samt några coola killar som drack öl. Ja, också "min" anställda, så klart :-)!

När speed-middagen var över bjöds det på lite lekar och dans. Jag blev upptvingad på scenen för att dansa flera gånger. Sjukt kul tycker jag som gillar att stå i rampljuset, ibland är det bra att vara annorlunda :-). Får se om jag kan lägga upp några bilder i nästa vecka. Hela shabraket var över klockan tio. Då försökte the big bosses (de två andra västerlänningarna) att få alla att stanna, dansa, dricka öl och umgås. Tjii fick dom. De tog bara tre minuter sedan hade alla 101 kineserna försvunnit in på sina rum. Även jag som hängde på mina kollegor. I rummen har det sedan lekts lekar, spelats kort och majong (jag hängde på majongarna). Kan inte låta bli att dra parallell till mellanstadiets lägerskolor där höjdpunkten var att spela kort inne på killarnas rum.

Så, till skillnad från Anotos, Lund företagsfester så kom jag i säng i tid, var inte överförfriskad och bakfyllan lyser med sin frånvaro! 

Kärlek
Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0