ebike

Vi har shoppat i helgen...

Vi har storshoppat i helgen och blivit med ebike! E-bike översätts till en el-cykel. Ebiken är otroligt populär i Shanghai. Gatorna är överbelamrade av dessa tysta monster som åker kors och tvärs, över och under. Nu tillhör även jag och Micke den tutande skaran. Idag tog vi en liten testrunda. Måste erkänna att Shanghais intensiva trafik upplevs lite värre på en liten knallrosa cykel. Jag vågade inte göra ngn vänstersväng och höll på att aldrig komma hem... Till sist tog jag ett djupt andetag, tutade och svängde. Gjorde ett tappert försök att sträcka ut handen för att visa var jag skulle men blev så uttittad att jag slutade tvärt. Tydliga signaler, företräde och framförhållning hör inte hemma i Shanghais trafik. Men nu är vi iaf inte beroende av taxi längre, nu är det bara att tuta och köra :-)




Kärlek
Sara



Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0