Den röda scarfen

I eftermiddag åker vi iväg till två dagar kick off med jobbet. Tillbaka igen på fredag och är lite osäker på internet tillgången och därmed bloggfrekvensen.

Inför kick offen fick jag ett mail från HR. Eftersom jag fyllt år I oktober så kommer vi ha lite lekar och jag och alla andra oktober barn kommer att delta i olika tävlingar. En av tävlingarna kallas den röda scarfen och HR ville informera mig om denna lek. Tävlingen eller leken är enkel och går ut på att knyta en röd scarf på ett speciellt sätt på kortast tid, typ som en slipsknut. Alla utom jag jag har tydligen full koll på denna röda scarf och hur den ska knytas. Den är nämligen en obligatorisk accessoar för alla kinesiska skolbarn och symbolerar de ungas ivriga vilja att vara en del av det kommunistika partiet. Mina kollegor berättade för mig att man inte ens kommer in i skolan om man inte har på sig denna scarf. I äkta kinesisk kapitalist anda så finns det ofta en lite butik som säljer röda scarfer precis utanför skolan så att de stackarna som glömt sin hemma kan köpa en ny. Något säger mig att jag inte kommer att vinna denna tävling…

Googlade på "kinesiska skolbarn" och detta var den första bilden som kom upp. Talande tycker jag!


Kärlek
Sara

 


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0