Mormor

Min mormor är rätt häftig! Tänk att hon vid 83 års ålder åker på semester till Shanghai! Det är inte många mormödrar i hennes ålder som gör en sådan resa. Jag har försökt skämma bort henne så mycket jag kunnat men jag undra om det inte är hon som skämt bort mig :-) Igår höll mormor ett litet tal för oss och varken jag eller mamma lyckades hålla undan tårarna. Talet kommer jag hålla för mig själv men jag kommer att dela med mig talets sista mening:

Jag är så lycklig att jag på äldre dar har fått möjligheten att göra MITT LIVS RESA!


det var en lååång flygresa. men med trevligt sällskap, stödstumpor och en bok gick det bra!

Mormor gillade den kinesiska maten. Både god och nyttig! Lite krångligt med pinnarna dock

mormor har fått både fotvård och kinesisk massage


Mormor har shoppat massor! Jag tyckte att det var helt OTROLIGT att de på fake market inte försökte ta överpris från mormor. Man lurar inte äldre sa de!


Ibland behövs en paus. Då är det bra att man kan se "bonde söker fru" på datorn

Mormor har även trängts på Shanghais tunnelbanor. Det var smidigt med trångt!

Insektsmarkanden var mycket intressant. Tänk att man kan leva på att sälja syrsor!


Jag och finaste mormor!

En sådan underbar mormor jag har! Jag önskar att jag får ha hennes positiva sinne och hennes otroliga energi när jag är 83!

Kärlek
Sara

Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0