Adventstider

Det är en utmaning att finna julkänsla i Shanghai. Det är ca 15 grader utomhus och snö är ett minne blott. Dessutom är det ingen som bjuder på pepparkakor, inga butiker som spelar julmusik eller ngn butik som julskyltar. För första gången i mitt liv har jag därför bestämmt mig för en alldeles egen julgran!

Igår begav vi oss till en av Shanghais blomstermarknader för att leta efter just en julgran. Vi hittade inte bara en liten en som får fungera som julgran hos oss (jag vill bara ha en liten gran) utan vi hittade även Shanghais julskyltning. Bakom alla pegonier och flita lisor fanns nämligen julen. Roterande plastgranar, sjungande renar och glitter så det räckte för hela året! Trots att det var något av en överdrift mös jag som bara den, misstänker att jag redan börjar kompromissa för att vi "missar" julafton i år.









När vi kom hem julpyntade vi med det enda julpyntet vi har, en liten tomte. Sedan klädde vi vår söta lilla en. Så nu har julen kommit till Shanghai! Tyvärr hade vi köpt helt fel julgransbelysning så vår visa vår lilla en i veckan när den strålar i julens anda!



Kärlek
Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0