Semestern lagom

Sitter på ett cafe i Manila och summerar vår minisemester. Eller rättare saft, vi har 6 timmar att slå ihjäl innan flyget mot Shanghai och nått måste man ju göra för att få tiden att gå!



Vi konstaterade att semestern fyllde sitt syfte, den kompenserade för en missad jul. Vi kallar den även "semestern lagom". Då vi hade lite ont om tid fick vi kompromissa, besöka de lagom fina stränderna, bo på ett lagom fint hotell och äta lagom god mat. Vi gjorde en lagom kul undergroundriver tour MEN vi gjorde en cool djungelvandring med ett härligt paradisbad. Lite synd att vi inte hann åka till de finaste delarna av Palawan men man vet aldrig, vi kanske kommer åter. Bäst med semestern är alla trevliga människor som kan prata engelska!



Måste även tala om att jag precis klippt mig, för 30 kr. Just nu har jag frisyren "amerikans hemmafru" men hoppas att det bara var föningen... Behövde verkligen en klippning och tänkte att jag hade bättre chanser här där jag faktiskt kan göra mig förstådd än hemma i Chinaland. Blev klippt av en väldigt trevlig "ladieman", med puder, läppstift och långt hår. Fåt återkomma med bildbevis :-) på frissan alltså.


Kärlek
Sara







Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0